Translate

Thursday, July 27, 2017

Seorang maut, enam cedera parah, kereta Perodua Alza bertembung dengan van

DUNGUN - Seorang remaja perempuan maut sementara enam lagi parah selepas kereta Perodua Alza yang dinaiki bertembung dengan sebuah van jenis Toyota Hiace di Kilometer 95.8, Jalan Terengganu-Kuantan berhampiran Kampung Tebing Tembah, Paka dekat sini hari ini.
Dalam kejadian pada pukul 3 petang itu, Wan Munirah Wan Mohamad, 15, meninggal dunia di lokasi kejadian akibat kecederaan parah di kepala dan beberapa anggota badan.
Turut cedera parah pemandu kereta Perodua Alza, Mohammad Faiz Ramli, 24, dan empat adiknya, Siti Zaharah Ramli, 22, Siti Nabilah Ramli, 19, Yusra Ramli, 26, dan Siti Nor Wardina Ramli, 15, serta pemandu van, Teh Cheong Hong, 24.
Wan Munirah yang merupakan pelajar sebuah sekolah menengah di Kuala Terengganu merupakan sahabat baik Siti Nor Wardina.
Ketua Operasi Balai Bomba dan Penyelamat Paka, Zulkifli Mohd. Ali berkata, sewaktu kejadian, Wan Munirah dan Mohammad Faiz serta adik-beradiknya dalam perjalanan pulang ke rumah masing-masing di Kampung Tok Dir dan Kampung Titian Baru, Kuala Terengganu dari Paka dekat sini.
"Sebaik tiba di lokasi kejadian, kereta Perodua Alza yang dipandu Mohammad Faiz tiba-tiba hilang kawalan lalu terbabas ke laluan bertentangan sebelum merempuh sebuah van.
"Rempuhan kuat itu menyebabkan mangsa yang duduk di tempat duduk belakang maut di lokasi kejadian manakala yang lain cedera parah," katanya kepada Kosmo! di sini hari ini. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment