Translate

Wednesday, December 19, 2018

UniSZA sedia pusat penempatan sementara buat pelajar luar kampus

MOHD. AZLI ADLAN

KUALA NERUS - Pengurusan Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA) mengambil inisiatif menyelamatkan pelajar-pelajar luar kampusnya yang terperangkap di dalam rumah sewa masing-masing yang dilanda banjir hari ini.

Timbalan Naib Canselor (Hal Ehwal Pelajar dan Alumni) UniSZA, Prof. Madya Dr. Mohd Afandi Salleh berkata,  setakat ini, seramai 28 pelajar perempuan telah dibantu untuk berpindah dari rumah sewa masing-masing di sekitar Gong Badak di sini.

"Kesemua pelajar tersebut kini ditempatkan di pusat penempatan sementara di Kolej Kediaman UniSZA di sini.

"Pusat penempatan sementara tersebut mampu memuatkan 184 pelajar luar kampus yang menjadi mangsa banjir  pada satu-satu masa. Ia merangkumi 104 perempuan dan 80 lelaki,"   katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Mohd. Afendi berkata, talian Bilik Gerakan Banjir diuruskan oleh Jabatan Keselamatan UniSZA di talian 09-6687950 (Kampus Gong Badak) dan 012-5600155 (Kampus Besut) juga telah diaktifkan dan ia beroperasi 24 jam 


Menurut beliau, mana-mana pelajar luar kampus UniSZA lain yang turut terjejas dengan banjir diminta agar menghubungi talian itu untuk mendapatkan bantuan segera. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment