Translate

Monday, December 17, 2018

Guru dikhuatiri lemas, hilang di Sungai Setiu

MOHD. AZLI ADLAN

SETIU - Seorang guru lelaki dikhuairi lemas selepas hilang dibawa arus deras Sungai Setiu dekat Kampung Buluh, Permaisuri di sini hari ini.

Sebelum kejadian pada pukul 4.10 petang itu, Abd. Rauf Mohd. Zulkarnain (gambar kecil), 27, yang merupakan guru Sekolah Kebangsaan Tiara Permai, Sentul, Kuala Lumpur baru pulang bercuti di rumah keluarganya di Permaisuri di sini pada pagi semalam.

Ketua Polis Daerah Setiu, Deputi Superintendan Zulkifli Mat Deris berkata, sewaktu kejadian,  Abd. Rauf sedang mandi di sungai berkenaan bersama adiknya, Abdul Wafi dan dua rakan lain, Farizal Azim Makhtar dam Zulzakir Zamarudin yang kesemuanya berusia 17 tahun.

"Mereka turun mandi di sungai berkenaan pada lebih kurang pukul 3.40 petang sebelum masing-masing dihanyutkan arus deras kira-kira setengah jam kemudian.

"Keempat-empatnya dihanyutkan kira-kira 400 meter sebelum mereka berjaya berenang ke tebing sungai kecuali mangsa yang dilihat tenggelam ke dalam sungai terbabit," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Zulkifli berkata, pasukan mencari dan menyelamat terdiri daripada pelbagai agensi segera ditubuhkan selepas menerima maklumat menimpa Abd. Rauf.


Menurut beliau, setakat ini, mangsa masih belum ditemui dan gerakan untuk mencarinya akan disambung esok. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment