Translate

Thursday, December 27, 2018

2,000 pelajar gunting rambut percuma

DUNGUN – Kira-kira 2,000 pelajar di sekitar daerah ini, Kemaman dan Hulu Terengganu tersenyum gembira selepas mendapat perkhidmatan gun­ting rambut percuma anjuran Lembaga Kemajuan Terengganu Tengah (Ketengah).

Pengurus Besar Ketengah, Tengku Ahmad Nadzri Tengku Musa berkata, program tersebut merupakan tanggungjawab sosial korporat pihaknya bertujuan meringankan beban ibu bapa dalam menyediakan persiapan persekolahan anak masing-ma­sing.

“Program ini diharap dapat memberi manfaat kepada hampir 2,000 pelajar daripada 60 sekolah rendah dan menengah yang sebahagiannya merupakan anak yatim dan miskin di dalam wilayah Ketengah.

“Pelancarannya hari ini (semalam) melibatkan 200 pelajar daripada tiga sekolah sekitar Bandar Al Muktafi Billah Shah (AMBS) dan ia akan diperluaskan di kawasan-kawasan lain di dalam wilayah Ketengah sehingga 15 Januari depan,” katanya.

Beliau berkata demikian selepas merasmikan program Gunting Rambut Percuma Sekolah Ketengah pe­ringkat AMBS di Pusat Komuniti Desa (PKD) Terengganu di AMBS, Bukit Besi dekat sini semalam.

Tengku Ahmad  Nadzri berkata, program gunting rambut percuma tersebut mendapat kerjasama sepenuhnya daripada 30 tukang gunting rambut yang pernah mendapat bimbingan kursus kemahiran asas dan separa mahir daripada  Ketengah sebelum ini.

“Kos mengunting rambut murid dan pelajar ini ditanggung sepenuhnya oleh Ketengah dengan RM5 sekepala atau hampir RM10,000 keseluruhannya,” katanya.

No comments:

Post a Comment