Translate

Friday, December 28, 2018

MB Terengganu sahkan pegawai EPIC disiasat

Oleh MOHD. AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU – Menteri Besar, Dr. Ahmad Samsuri Mokhtar mengesahkan beberapa pengawai kanan Eastern Pacific Industrial Corporation Berhad (EPIC) berdepan dengan siasatan dalaman berhubung aduan salah laku dalam tadbir urus syarikat itu.

Beliau berkata, pengawai terbabit kini direhatkan sementara bagi memberi laluan kepada proses siasatan yang dikendalikan oleh jawatankuasa dalaman syarikat berkaitan kerajaan (GLC) negeri itu tanpa melibatkan pihak lain termasuk Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia.

“Buat masa ini, bilangan dan identiti pegawai yang disiasat serta butiran aduan tentang­nya tidak akan diumumkan agar tidak mengganggu siasatan dan demi keadilan pihak terlibat.
“Apa pun saya memberi jaminan urusan pentadbiran dan perjalanan perniagaan syarikat tersebut tidak akan terganggu dan berjalan se­perti biasa sepanjang siasatan dijalankan,” katanya pada sidang akhbar selepas menghadiri Malam Media Repsol di sini kelmarin.

Beliau berkata bagi mengulas penularan foto pejabat pegawai kanan EPIC di Jalan Pejabat di sini yang dirantai dengan mangga baru-baru ini.

Ahmad Samsuri berkata, tindakan mengunci pintu pejabat itu dibuat mengikut prosedur supaya individu yang disiasat itu tidak mema­suki premis sepanjang tempoh siasatan.

Beliau memberi jaminan siasatan akan dilakukan dengan cermat, teliti dan telus.

No comments:

Post a Comment