Translate

Monday, December 17, 2018

Hulu Terengganu daerah terbaharu dilanda banjir

MOHD. AZLI ADLAN

HULU TERENGGANU - Mangsa banjir di Terengganu meningkat mendadak kepada 648 orang setelah Hulu Terengganu menjadi daerah ketiga dan terbaharu dilanda bah hari ini.

Pengarah Angkatan Pertahanan Awam Malaysia Terengganu, Che Adam A. Rahman berkata, 10 pusat pemindahan sementara (PPS) telah dibuka di daerah ini setakat pukul 1 tengah hari tadi.

Beliau berkata, seramai 411 mangsa dari 55 keluarga yang menetap di 10 perkampungan dilanda banjir di daerah ini telah dipindah ke PPS berhampiran.

"PPS berkenaan ialah PPS Pengkalan Ajal, Kampung Tengkawang, Lubuk Periuk dan Kampung Kepah, Masjid Kuala Ping, Masjid Kampung Cheting serta Masjid Kampung Perah.

"Balai Raya Kampung Tapah dan Kampung Pelandan serta Dewan Seri Puteh, Kampung Tok Lawit dekat sini turut dijadikan PPS," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Dalam perkembangan sama, Che Adam berkata, seramai 224 mangsa dari 54 keluarga di Kemaman masih ditempatkan di dua PPS iaitu Balai Raya Batu 9, Ibok dan Pusat Latihan Teluk Kalong dekat sini.


Ujar beliau, di Setiu pula, hanya sebuah PPS iaitu Surau Seri Kenangan masih beroperasi dengan menempatkan 13 mangsa daripada tiga keluarga. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment