Translate

Monday, December 24, 2018

Lori curi dipintas polis Besut

MOHD. AZLI ADLAN

BESUT -  Niat dua penjenayah untuk menghantar sebuah lori treler disyaki curi kepada individu dipercayai pembeli di Tanah Merah, Kelantan tidak kesampaian apabila ia berjaya dipintas sepasukan polis di Kampung Oh, Jerteh di sini hari ini.

Dalam kejadian pada pukul 9.50 pagi, pemandu lori treler berkenaan yang berusia 40-an berjaya ditahan manakala kelindannya berjaya melepaskan diri.

Ketua Polis Daerah Besut, Superintendan Mohd. Zamri Mohd. Rowi berkata, lori treler yang disyaki dicuri di Bandar Jengka pada akhir Oktober lalu berjaya dikesan dalam keadaan mencurigakan di Jalan Kuala Terengganu - Kota Bahru dekat pusat bandar Jertih.

"Pemandu lori treler yang disyaki dicuri itu enggan menghentikan kenderaannya apabila diarah sepasukan polis yang menaiki kereta peronda sebalik memecut laju menuju ke Kampung Oh di sini.


"Anggota polis terpaksa melepaskan beberapa das tembakan yang mengenai tayar bahagian kanan lori treler namun suspek tetap memandunya dalam keadaan tayar pancit sebelum terbabas ke tepi jalan tidak lama kemudian," katanya kepada Kosmo! di sini hari ini. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment