Translate

Thursday, December 27, 2018

Ketengah sedia perkhidmatan gunting rambut percuma

MOHD. AZLI ADLAN

DUNGUN - Lembaga Kemajuan Terengganu Tengah (Ketengah) mengambil inisiatif menganjurkan program gunting rambut percuma melibatkan hampir 2,000 murid di sekitar daerah ini, Kemaman dan Hulu Terengganu.

Pengurus Besar Ketengah, Tengku Ahmad Nadzri Tengku Musa berkata, program tersebut merupakan tanggungjawab sosial korporat pihaknya sempena pembukaan semula sesi persekolahan pada minggu depan.

Beliau berkata, perkhidmatan mengunting rambut percuma itu bertujuan untuk meringankan beban ibu bapa dalam menyediakan persiapan persekolahan anak masing-masing. 

"Program ini disasar dapat memberi manfaat kepada hampir 2,000 murid dan pelajar dari 60 sekolah rendah dan menengah yang sebahagiannya merupakan anak yatim dan miskin di dalam wilayah Ketengah.

"Pelancarannya hari ini melibatkan 200 murid dan pelajar dari tiga sekolah sekitar Bandar Al Muktafi Billah Shah (AMBS) dan ia akan diperluaskan di kawasan-kawasan lain di dalam wilayah Ketengah sehingga 15 Januari depan," katanya kepada pemberita.


Beliau berkata demikian selepas merasmikan program Gunting Rambut Percuma Sekolah Ketengah peringkat AMBS di Pusat Komuniti Desa Terengganu di AMBS, Bukit Besi dekat sini hari  ini. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment