Translate

Saturday, August 31, 2019

Anggota Rela cedera diragut ketika bertugas

KEMAMAN – Seorang anggota wanita Jabatan Sukarelawan Malaysia (Rela) yang sedang berkawal di hadapan pejabat Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) ca­wa­ngan Kerteh dekat sini  cedera selepas diragut dua lelaki bermotosikal kelmarin.

Dalam kejadian pukul 9.30 pagi itu, mangsa, Kamariah Maarif, 40, yang baru dua minggu me­langsungkan perkahwinan bukan sahaja kerugian wang tunai RM200 malah cedera pada bahu akibat dipukul dengan sebatang kayu oleh salah seorang penjenayah terbabit.

Ketua Polis Daerah Kemaman, Superintendan Hanyan Ramli berkata, sewaktu kejadian, Kamariah yang berpakaian seragam Rela sedang bertugas bersendirian mengawal pintu masuk JPN Kerteh.

“Dua lelaki tidak dikenali yang menunggang motosikal jenis Yahama Sport secara tiba-tiba menghampiri mangsa sebelum seorang daripada mereka memukulnya dengan kayu.

“Mangsa rebah sebelum penjenayah terbabit meragut beg duitnya dan me­larikan diri,” katanya kepada Kosmo! Ahad di sini semalam.

Hanyan memberitahu, Kamariah yang pengsan akibat terkena pukulan terbabit dikejarkan ke Hospital Kemaman di sini dan menerima rawatan sebagai pesakit luar.

“Identiti dua penjenayah yang meragut mangsa sedang dikenal pasti dan kes disiasat mengikut Seksyen 395/397 Kanun Keseksaan,” jelasnya.

No comments:

Post a Comment