Translate

Wednesday, August 21, 2019

Negeri Sembilan belum kibar bendera putih

Oleh MOHD. AZLI ADLAN

WALAUPUN tumpas dalam ketiga-tiga aksi pusingan pertama Kumpulan A, Negeri Sembilan masih berkeyakinan mampu meloloskan diri ke peringkat suku akhir Piala Malaysia.
Pengendali sementara Negeri Sembilan, Mohd. Zaki Sheikh Ahmad (gambar) berkata, biarpun ia kelihatan seperti misi mustahil, keputusan seri pada pertembungan dua pasukan lain dalam Kumpulan A iaitu Kedah dan Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor FC (PKNS) memberi kembali sinar harapan kepada skuad kendaliannya.

“Saya percaya kita masih berpeluang (melangkah ke suku akhir) sekiranya memenangi ketiga-tiga baki perlawanan pada pusingan kedua Kumpulan A kelak.

“Sebenarnya saya berpuas hati dengan kesungguhan pemain-pemain yang mempamerkan persembahan terbaik dalam ketiga-tiga aksi termasuk menentang Terengganu FC I (TFC I), namun malangnya kami tewas,” katanya ketika ditemui selepas perlawanan kelmarin.

Pada aksi tersebut, Negeri Sembilan kecundang 1-3 kepada tuan rumah, TFC I di depan 7,750 penyokong di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu.

Mohd. Zaki yang menggantikan Mat Zan Mat Aris mengemudi skuad Rusa lapan hari sebelum kempen Piala Malaysia bermula berkata, ketumpulan barisan serangan menjadi duri dalam daging di sebalik ketiga-tiga kekalahan terhadap pasukan Kedah, PKNS FC dan TFC I sepanjang kempen piala berprestij tersebut setakat ini.

No comments:

Post a Comment