Translate

Tuesday, August 20, 2019

Ibu jari kanan KPD Besut dibuang

Oleh MOHD. AZLI ADLAN dan MUKHATAR A. RAHMAN

KEMAMAN – Ibu jari tangan kanan Ketua Polis Daerah (KPD) Besut, Superintendan Mohd. Zamri Mohd. Rowi yang disambung semula selepas putus akibat ditetak lelaki kurang siuman pada Khamis lalu lalu terpaksa dibuang kerana jangkitan kuman.

Ketua Polis Terengganu, Datuk Aidi Ismail berkata, ibu jari itu tidak memberi respons seperti diharapkan selepas pembedahan dilakukan pa­sukan perubatan Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM), Kubang Kerian, Kelantan pada Jumaat lalu.

“(Pembedahan) menyam­bung semula ibu jari ta­ngan kanan itu dikesan menyebabkan risiko kom­plikasi pada otak Mohd. Zamri.

“Untuk menyelamatkan nyawa beliau (Mohd. Zamri), pakar perubatan HUSM membuat keputusan untuk melakukan pembedahan sekali lagi bagi menanggalkan ibu jari itu yang dilakukan pada hari sama,” katanya selepas menyaksikan Majlis Serah Tugas Ke­tua Polis Daerah Kemaman di Ibu Pejabat Polis Daerah Kemaman di sini semalam.
Aidi memberitahu, setakat ini, Mohd. Zamri dilaporkan berada dalam keadaan stabil dan masih ditempatkan di Unit Rawatan Rapi, HUSM untuk ra­watan lanjut.

Menurut beliau, KPD Besut itu yang turut me­ngalami kecederaan pada bahagian belakang kepalanya akibat tetakan dijangka  mengambil masa tiga bulan untuk betul-betul pulih sebelum dapat kembali bertugas.

 Kosmo! Jumaat lalu me­laporkan Mohd. Zamri ce­dera parah akibat ditetak dengan sebilah parang oleh jirannya di hadapan rumahnya di Jerteh, Besut pada pukul 1 petang.
Kejadian dipercayai berpunca daripada aduan lelaki berusia 33 tahun itu berhubung sebatang pokok kelapa masuk ke kawasan tanahnya yang tidak dilayan Mohd.  Zamri.

Suspek yang juga bekas seorang pengarah sebuah syarikat kemudian ditahan dan direman bagi membantu siasatan.

Kes disiasat di bawah Seksyen 326 Kanun Keseksaan.

No comments:

Post a Comment