Translate

Wednesday, August 21, 2019

Bayi melecur tertumpah air panas

Oleh MOHD. AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU – Seorang bayi perempuan berusia 13 bulan cedera akibat terkena air panas sewaktu berada di sebuah pusat jagaan kanak-kanak di sini pada Ahad lalu.

Dalam kejadian pada pukul 9.30 pagi itu, mangsa,­ Nur Syafiqa Wardani Rosli yang melecur pada leher dan dada telah dikejarkan ke klinik berhampiran oleh ibunya dan pihak pengurusan pusat jagaan terbabit untuk mendapatkan rawatan.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Terengganu, Asisten Komisioner Razmi­ Mohd. Gunnos berkata, bayi perempuan itu didakwa pergi ke dapur pusat jagaan kanak-kanak itu tanpa di­sedari pengasuhnya.

“Mangsa dikatakan telah menarik alas sebuah meja di dapur itu sebelum bekas berisi air panas jatuh dan terkena badan bayi pe­rempuan terbabit.

“Kejadian tersebut kemudian dimaklumkan kepada ibu mangsa dan dikejarkan ke klinik berhampiran,” katanya kepada Kosmo! di sini semalam.
Razmi berkata, keadaan Nur Syafiqa Wardani masih tidak stabil selepas dirawat di klinik sebelum ibu bapanya mengambil keputusan untuk merujuk anak mereka ke Hospital Sultanah Nur Zahirah di sini bagi rawatan lanjut.

Jelasnya, bayi berkenaan yang merupakan anak bongsu daripada tiga beradik dilaporkan stabil namun masih dalam pemantauan pakar perubatan hospital.

“Bapa mangsa berusia 33 tahun telah membuat laporan di Balai Polis Chendering di sini pada pukul 11.29 malam, Ahad lalu untuk siasatan lanjut kerana percaya kejadian berlaku akibat kecuaian pengasuh.

“Siasatan lanjut sedang dilakukan mengikut Seksyen 31(1)(a) Akta Kanak-kanak 2001,” jelasnya.

No comments:

Post a Comment