Translate

Tuesday, August 27, 2019

Piala Malaysia: Negeri Sembilan masih belum putus asa

MOHD. AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU - Walaupun tumpas dalam ketiga-tiga aksi pusingan pertama Kumpulan A, Negeri Sembila masih berkeyakinan mampu meloloskan diri ke peringkat suku akhir Piala Malaysia.

Pengendali sementara Negeri Sembilan, Mohd. Zaki Shaikh Ahmad berkata, biarpun ia kelihatan seperti misi mustahil, keputusan seri dalam pertembungan dua pasukan lain dalam Kumpulan A iaitu Kedah dan Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor FC (PKNS) seakan memberi kembali sinar harapan kepada skuad kendaliannya.

"Saya percaya kita masih berpeluang (melangkah ke suku akhir) sekiranya memenangi ketiga-tiga baki perlawanan pada pusingan kedua Kumpulan A kelak.

"Sebenarnya saya berpuas hati dengan kesungguhan pemain-pemain saya yang telah mempamerkan persembahan terbaik dalam ketiga-tiga aksi termasuk dengan Terengganu Football Club I (TFC I) malam ini (tadi) namun malangnya kami tewas," katanya ketika ditemui selepas perlawanan malam tadi.

Mohd. Zaki yang menggantikan Mat Zan Mat Aris mengemudi skuad Rusa lapan hari sebelum kempen Piala Malaysia bermula berkata, kegagalan barisan serangan menterjemah peluang diperolehi bagi menghasilkan gol menjadi duri dalam daging di sebalik ketiga-tiga kekalahan terhadap skuad Kedah, PKNS FC dan TFC I sepanjang kempen piala berprestij tersebut setakat ini.


Sehubungan itu, jurulatih berpengalaman yang pernah membantu Negeri Sembilan muncul naib juara Piala Malaysia pada edisi 2000 berkata, beliau akan memberi tumpulan serius untuk mempertajamkan serangan pasukan menjelang pusingan kedua Kumpulan A, Piala Malaysia. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment