Translate

Friday, August 23, 2019

TFC I enggan dibuai mimpi indah

Oleh MOHD. AZLI ADLAN

PENGENDALI Terengganu Football Club I (TFC I), Mohd. Nafuzi Zain mengingatkan anak-anak buahnya agar kekal fokus pada pertemuan dengan Negeri Sembilan dalam aksi Kumpulan A Piala Malaysia di Stadium Paroi, Seremban malam esok.

Nafuzi berkata, pemain-pemain skuad Penyu tidak seharusnya leka dibuai dengan tiga kemenangan berturut-turut pada pusingan pertama peringkat kumpulan sebelum ini.

“Walaupun berjaya menewaskan Negeri Sembilan 3-1 di gelanggang sendiri pada Sabtu lalu, ia tidak bermakna kami bakal mendapat laluan mudah pada pertemuan kedua dengan mereka pada lusa (esok).

“Mereka sudah pastinya akan bermain bermati-matian untuk mencapai kemenangan sulung bagi menghidupkan semula peluang mereka dalam kempen Piala Malaysia musim ini setelah tewas pada ketiga-tiga aksi awal,” katanya kepada Kosmo! di Kuala Terengganu semalam.

Nafuzi turut memberitahu, berdasarkan pertemuan pada Sabtu lalu, Negeri Sembilan yang dibarisi pemain-pemain berbakat telah memberi tentangan hebat kepada skuad kendaliannya sebelum kecundang 1-3.

Sehubungan itu, bekas pemain Terengganu era 2000-an itu percaya faktor beraksi di gelanggang sendiri turut dijangka mampu menyemarakkan lagi semangat skuad Rusa tersebut, sekali gus memberi kesukaran kepada anak-anak buahnya untuk melakar kemenangan.

“Begitupun, saya yakin pemain-pemain saya mampu menyerap tekanan tersebut seperti yang telah ditunjukkan sepanjang pusingan pertama kempen Piala Malaysia ini.

“Lagi pun kami sudah ‘sebelah kaki’ layak secara automatk ke pusingan suku akhir Piala Malaysia. Oleh itu, kemenangan sudah tentu amat berharga untuk menjamin kemaraan kami, sekali gus menyuntik lagi semangat dan moral para pemain,” katanya.

No comments:

Post a Comment