Translate

Thursday, August 29, 2019

Penternak kambing disyaki mengedar dadah diberkas

MOHD. AZLI ADLAN

MARANG - Perbuatan tamak seorang penternak kambing mencari pendapatan lebih dengan mengedar dadah membawa padah apabila dia diberkas polis di Kampung Mak Kemas, Bukit Payung di sini pada Rabu lalu.

Lelaki berusia 40 tahun itu ditahan dalam serbuan di sebuah kawasan kandang ternakan kambing miliknya pada pukul 9.30 malam.

Ketua Polis Daerah Marang, Deputi Superintendan Mohd. Suhaimi Ali berkata,  serbuan dilakukan selepas mendapat maklumat kandang kambing tersebut telah menjadi lokasi penyimpanan dadah yang diedar suspek untuk pasaran daerah ini dan sekitar.

"Serbuan tersebut berjaya merampas 34 paket mengandungi 1,100 biji pil dipercayai dadah jenis pil yaba, 23 paket ketulan kristal disyaki dadah jenis syabu dan dua paket mengandungi 14 biji pil dipercayai Eramin 5.

"Nilai keseluruhan rampasan terbabit dianggarkan RM60,250 iaitu antara terbesar melibatkan kes dadah di daerah ini, "katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Daerah Marang di sini hari ini.


Mohd. Suhaimi berkata, serbuan tersebut turut berjaya merampas alat penimbang digital disyaki digunakan untuk menimbang dadah, sebuah telefon bimbit, wang tunai RM1,300 dan resit bayaran pembelian atas nama suspek. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment