Translate

Sunday, August 18, 2019

TFC I kehilangan Mohd. Suffian

Oleh MOHD. AZLI ADLAN

TERENGGANU FC I (TFC I) kehilangan penjaga gol utama, Mohd. Suffian Abd. Rahman yang me-ninggal dunia akibat serangan jantung di Kampung Bukit Tunggal, Kuala Nerus, Terengganu semalam.

Mohd. Suffian, 41, terkena serangan jantung sewaktu menunggu hidangan makan tengah hari di rumahnya pada pukul 1.15 petang.

Sebelum ini, penjaga gol berpengalaman yang menyertai TFC I sejak musim 2017 itu pernah dikejarkan ke Hospital Sultanah Nur Zahirah, Kuala Terengganu akibat serangan jantung pada 31 Julai lalu.

Pemain yang berasal dari Kampung Lubuk China, Rembau, Negeri Sembilan itu bagaimanapun dibenarkan keluar hospital pada 11 Ogos lalu selepas keadaannya dilaporkan stabil.

Jenazah Allahyarham Mohd. Suffian selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Kampung Banggol Pauh, Kuala Nerus, Terengganu selepas solat Asar semalam.
Timbalan Presiden Persatuan Bola Sepak Negeri Terengganu, Hishamudin Abdul Karim berkata, kehilangan Mohd. Suffian kira-kira lapan jam sebelum sepak mula aksi ketiga Kumpulan A, Piala Malaysia melibatkan TFC I dan Negeri Sembilan di laman sendiri, Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Negeri amat mengejutkan.

“Beliau merupakan antara tonggak yang membawa TFC I sehingga muncul naib juara Liga Premier pada musim 2017 dan naib juara Piala Malaysia pada musim lalu.

“Saya mohon peminat tegar TFC I khususnya dan bola sepak tempatan amnya mendoakan kesejahteraan Allahyarham Mohd. Suffian agar ditempatkan bersama orang-orang yang beriman,” katanya kepada Kosmo! Ahad di Kuala Terengganu semalam.

Mohd. Suffian yang meninggalkan enam anak menjadi pilihan utama Irfan Bakti Abu Salim untuk mengemudi gawang skuad Penyu sehingga bekas ketua jurulatih TFC I itu meletak jawatan pada pertengahan April lalu.

No comments:

Post a Comment