Translate

Saturday, August 3, 2019

Ibu rayu anak perempuan pulang

KUALA TERENGGANU – Seorang ibu resah me­ngenangkan anak perempuannya berusia 14 tahun hilang tanpa dikesan sejak seminggu lalu.

Aminah Mat Taib, 39, ber­kata, Nur Izatul Syuhada Mohd. Hanafi yang merupakan anak kedua daripada tiga adik-beradik tidak pulang ke rumah setelah dipercayai keluar dari kediaman mereka di Jalan Panji­ Alam di sini pada 24 Julai lalu.

“Saya mendapati anak pe­rempuan saya tiada di rumah sewaktu bangun daripada tidur pada pukul 6 pagi, Rabu minggu lalu.

“Sebelum saya masuk tidur pada pukul 10 malam, dia yang ketika itu berpakaian baju-T berwarna merah, seluar jean biru dan bertudung hitam masih berada di dalam rumah,” katanya kepada ­Kos­mo! di sini semalam.

Aminah berkata, berdasarkan maklumat diperolehnya setakat ini, Nur Izatul Syuhada­ dikatakan keluar ke sebuah kedai di Kampung Gong Tok Nasek di sini tanpa memaklumkan kepada dia dan ahli keluarga lain pada pukul 2 pagi.

Ujarnya, ada juga pihak mendakwa anak perempuannya itu mengikut seorang individu tidak dikenali dengan menaiki sebuah motosikal Honda Beat berwarna merah.

“Nur Izatul Syuhada tidak pulang ke rumah sejak hari itu dan nombor telefon juga gagal dihubungi. Laporan berhubung kehilangan anak saya ini telah dibuat di Balai Polis Kuala Terengganu di sini pada Khamis minggu lalu.

“Saya rayu anak perem­puan saya agar segera pulang ke pangkuan keluarga yang amat merinduinya,” katanya.

Aminah berkata, dia juga memohon individu yang mempunyai maklumat atau terse­rempak dengan Nur Izatul Syuhada agar segera menghubungi polis atau dirinya di talian 011-12976 946.

No comments:

Post a Comment