Translate

Saturday, August 24, 2019

Pembedahan sambung ibu jari OCPD Besut gagal

KEMAMAN - Pembedahan menyambung ibu jari tangan kanan Ketua Polis Daerah Besut, Superintendan Mohd. Zamri Mohd. Rowi yang putus akibat ditetak lelaki kurang siuman pada Khamis lalu menemui kegagalan.

Ketua Polis Terengganu, Datuk Aidi Ismail berkata, ibu jari terbabit yang disambung pada pembedahan dilakukan pakar perubatan Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM), Kubang Kerian, Kelantan pada kelmarin tidak memberi respons diharapkan.

"Penyambungan ibu jari tangan kanan itu juga dikesan telah menyebabkan risiko komplikasi kepada otak Ketua Polis Daerah Besut (Mohd. Zamri).

"Sehubungan itu, demi menyelamatkan nyawa beliau, pakar perubatan HUKM telah membuat keputusan untuk melakukan pembedahan semula menanggalkan ibu jari itu demi pada hari sama (kelmarin)" katanya selepas menyaksikan majlis serah tugas Ketua Polis Daerah Kemaman di Ibu Pejabat Polis Daerah Kemaman di sini hari ini.

Aidi berkata, keadaan Mohd. Zamri kini dilaporkan stabil tetapi masih ditempatkan di Unit Rawatan Rapi HUKM untuk rawatan lanjut.

Kosmo! Online Jumaat lalu melaporkan Mohd. Zamri cedera parah ditetak dengan sebilah parang oleh jirannya yang dipercayai menghidap penyakit mental di hadapan rumahnya di Taman Cordova Residence, Padang Luas, Jerteh, Besut. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment