Translate

Tuesday, May 8, 2018

Tiga calon heavyweight bertembung

HULU TERENGGANU – Dewan Undangan Negeri (DUN) Kuala Berang yang terletak dalam Parlimen Hulu Terengganu menyaksikan pertembungan tiga calon heavyweight pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14).

Penyandangnya, Da­tuk Tengku Putera Tengku Awang daripada Barisan Nasional (BN) akan dicabar calon Pas, Dr. Mamad Puteh yang juga bekas Ahli Dewan Unda­ngan Negeri kawasan itu pada 1999 sehingga 2004.
Beliau juga akan ditentang oleh calon Parti Keadilan Rakyat (PKR), Mohd. Nor Othman yang merupakan bekas Ahli Parlimen Hulu Terengganu pada 2008 sehingga 2013.

Kedua-dua parti pembangkang tersebut sudah pasti mengidamkan DUN Kuala Berang kerana Tengku Putera memenangi kerusi berkenaan dengan majoriti tipis iaitu 449 undi pada PRU-13.
Begitu pun bagi Tengku Putera, beliau yakin seramai 17,848 pengundi DUN Kuala Berang bijak menilai dan membuat pilihan terbaik pada hari pengundian 9 Mei ini bersandarkan rekod perkhidmatannya.

“Sepanjang lima tahun menjadi wakil rakyat, saya telah bekerja keras dengan melaksanakan pelbagai program dan pembangunan demi keselesaan serta kemajuan OKB (Orang Kuala Berang).

“Antaranya ialah pembinaan enam masjid dan tiga surau, Madrasah Al-Ulum Addiniyah Kampung Buloh, Kompleks DUN Plaza Rahmat OKB, Sekolah Menengah Vokasional dan Sekolah Sains Hulu Terengganu serta rumah mampu milik,” katanya kepada Kosmo! baru-baru ini.

Tengku Putera berkata, masalah banjir yang sering melanda sebahagian kawasan di Kuala Berang turut diambil perhatian menerusi projek meluruskan Sungai Kejir, pembinaan jambatan baharu Sungai Kuala Kejir dan kolam tebatan banjir di Paya Besar.

Katanya, pelbagai peranca­ngan juga telah diatur jika beliau terus diberi mandat pada PRU-14 seperti membuka Taman Industri Antarabangsa Terengganu yang menyediakan 10,000 peluang pekerjaan dan membina 1,000 rumah mampu milik.

No comments:

Post a Comment