Translate

Thursday, May 24, 2018

Sindiket curi kenderaan untuk beli dadah lumpuh

MOHD. AZLI ADLAN

HULU TERENGGANU - Sindiket mencuri kenderaan termasuk motosikal dan lori yang aktif di sekitar daerah ini sejak setahun lalu lumpuh berikutan penangkapan tiga anggotanya di sekitar Kuala Berang di sini baru-baru ini.

Penahahan ketiga-tiga suspek termasuk seorang lepasan Ijazah Sarjana Muda Pentadbiran Perniagaan sebuah institusi pengajian tinggi awam tempatan berjaya menyelesaikan sekurang-kurangnya tujuh kes kecurian kenderaan di daerah ini.

Siasatan awal mendapati kesemua suspek yang positif dadah jenis amphetamine menjual motosikal yang dicuri dengan harga sehingga RM400 manakala RM3,000 bagi lori untuk membeli bekalan dadah.

Ketua Polis Daerah Hulu Terengganu, Deputi Superintendan Mohd. Adli Mat Daud berkata, suspek pertama yang merupakan seorang siswazah berusia 26 tahun berjaya ditahan dalam serbuan di sebuah rumah di Kampung Butut Baru, Kuala Berang di sini pada pukul 5 pagi, 15 Mei lalu.

"Penahanan suspek pertama telah membawa penangkapan suspek kedua berusia 29 tahun tidak lama kemudian. Sebuah motosikal jenis Yamaha 125ZR yang dipercayai dicuri turut berjaya ditemui dalam serbuan di Kampung Tajin, Kuala Berang di sini tersebut.


"Suspek ketiga yang berusia 36 tahun pula berjaya diberkas di Taman Sungai Bajar, Kuala Berang di sini pada pukul 1 pagi keesokannya. Sebuah casis motosikal Yahama Ego yang dipercayai dicuri turut berjaya dirampas," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment