Translate

Tuesday, January 23, 2018

Unit Berkuda, ATV PTCM 
pantau Pantai Batu Burok

KUALA TERENGGANU – Pertubuhan sukarelawan, Pasukan Tindakan Cemas Malaysia (PTCM) Terengganu meneruskan komitmen untuk memantau keselamatan pelancong yang beriadah di Pantai Batu Burok di sini.

Timbalan Ketua Turus Pasukan Tindakan Cemas Malaysia (PTCM), Dr. Abd. Nasir Mohd. Noor berkata, empat ekor kuda dan 16 kenderaan pelbagai guna jenis ATV akan digunakan untuk kerja-kerja pemantauan dan penyelamat tersebut pada setiap Sabtu sepanjang tahun ini.

Beliau berkata, seramai 20 anggota PTCM akan bertugas dengan menunggang kuda dan menaiki ATV dari pukul 10 pagi hingga 6 petang setiap Sabtu.

“Pemilihan untuk bertugas pada hari Sabtu kerana berdasarkan pemerhatian Pantai Batu Burok merupakan antara destinasi pe­lancongan terkenal di bandar raya padat dengan pengunjung pada hari tersebut yang merupakan hujung minggu.

“Skop tugas kami ialah memastikan ke­selamatan dan keselesaan pelancong yang beriadah di kawasan pantai yang sepanjang kira-kira 18 kilometer ini. Kami juga bersiap sedia untuk melakukan tugas-tugas menyelamat sekiranya berlakunya sebarang insiden kecemasan,” katanya selepas melancarkan Unit Berkuda dan ATV PTCM di Pantai Batu Burok di sini semalam.

No comments:

Post a Comment