Translate

Sunday, January 21, 2018

Dua pengedar diberkas bersama pil kuda

BESUT – Dua lelaki disyaki pengedar dadah berjaya diberkas polis dalam dua serbuan masing-masing di Kampung Raja dan Jabi dekat sini pada dua hari berturut-turut bermula kelmarin.

Kedua-dua suspek yang berusia 40 dan 19 tahun ditahan bersama sejumlah besar pil berwarna merah dan hijau dipercayai pil kuda sewaktu pemeriksaan dilakukan anggota polis terlibat.

Ketua Polis Daerah Besut, Superintendan Mohd. Zamri Mohd. Rowi berkata, dalam serbuan pertama, seorang lelaki berusia 40 tahun ditahan sewaktu berada dalam keadaan mencurigakan di dalam sebuah ladang kelapa sawit di Kampung Pengkalan Kubur Tembila, Kampung Raja dekat sini pada pukul 5.20 petang kelmarin.

“Suspek pada mulanya melawan hingga berlaku pergelutan antara dia dan anggota polis bertugas namun berjaya ditumpaskan tidak lama kemudian.

“Pemeriksaan pada beg silang berwarna hitam milik suspek kemudiannya menjumpai 170 biji pil berwarna merah dipercayai dadah jenis pil kuda dan tiga botol mengandungi serbuk putih disyaki dadah jenis heroin,” katanya kepada Kosmo! semalam.

Mohd. Zamri berkata, pemeriksaan sampel air kencing pada suspek yang berasal dari Kampung Baharu dekat sini juga mendapati dia positif dadah jenis morfin.

Dalam perkembangan sama, beliau memberitahu, tangkapan kedua melibatkan seorang remaja lelaki berusia 19 tahun di Kampung Kuala Kubang, Jabi dekat sini pada pukul 2 pagi semalam.

“Suspek yang sedang menunggang motosikal Honda EX5 menggigil ketakutan sewaktu ditahan sepasukan anggota polis yang sedang melakukan rondaan.

“Pemeriksaan pada salah satu poket seluar trek remaja itu kemudiannya menjumpai 200 pil berwarna merah dan hijau dipercayai pil kuda namun pemeriksaan sampel air kencing dia didapati negatif,” ujarnya.

No comments:

Post a Comment