Translate

Monday, January 29, 2018

THT tewaskan Maybank 2-1

MOHD. AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU - PASUKAN Hoki Terengganu (THT) terus mengukuhkan kedudukan di tangga teratas liga selepas menang tipis 2-1 terhadap Maybank pada aksi kelapan Liga Hoki Malaysia di Stadium Hoki Batu Burok di sini sebentar tadi.

Begitupun, naib juara liga musim lalu itu hampir dicemaskan Maybank yang merupakan pasukan tercorot apabila ketinggalan 0-1 pada separuh masa pertama.

Sepanjang tempoh 30 minit aksi itu, THT yang dibimbing jurulatih berpengalaman, Sarjit Singh mensia-siakan enam pukul sudut penalti yang gagal disempurnakan Ganzalo Peillat dan Faizal Saari.

Terdahulu, Maybank mencipta kejutan apabila mendahului tuan rumah menerusi Mohd. Faid Farhard Mohamad Shah pada minit ke-15.

Begitupun, Peillat membuktikan dia masih antara pakar flick terbaik dunia apabila berjaya meledak dua gol penting menerusi pukulan sudut penalti pada suku ketiga perlawanan.

Pemain Argentina itu menyamakan kedudukan kepada 1-1 pada minit ke-35 sebelum menjaringkan gol kemenangan pada tiga minit kemudian.


Kemenangan berharga itu membolehkan THT yang masih mengekalkan rekod tanpa kalah terus berada di persada liga dengan 18 mata diikuti Kelab Hoki Kuala Lumpur dan Tenaga Nasional Berhad masing-masing dengan 17 dan 16 mata. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment