Translate

Friday, January 19, 2018

Nelayan ditemui mati terduduk di dalam bot di Sungai Dungun

DUNGUN – Seorang nelayan ditemui mati dalam keadaan terduduk dipercayai akibat serangan jantung di dalam bot gentian kacanya dipercayai akibat serangan jantung  di Sungai Dungun berhampiran Kampung Tebing Kilau di sini kelmarin.

Sebelum kejadian  Deris Said (gambar kecil), 55, sedang menahan taut untuk menangkap ikan di sungai berkenaan sebelum mayat lelaki itu ditemui anak saudaranya, Mohd. Rozaimi Mohd Rosli, 23, pada pukul 10.30 malam.

Mohd. Rozaimi berkata, sewaktu kejadian, dia turut menahan taut tidak berapa jauh dari lokasi kejadian.

“Sewaktu saya menyuluh untuk menahan taut bagi menangkap ikan di Sungai Dungun, saya ternampak bot kaca gentian milik  bapa saudara.
“Saya mendekati bot itu dan terperanjat melihat bapa saudara saya itu terkulai dalam keadaan terduduk tetapi kepalanya tersembam ke dalam permukaan su­ngai,” katanya kepada Kosmo! di sini semalam.

Mohd. Rozaimi berkata, dia kemudiannya mendapati Deris sudah tidak bernyawa sebelum menarik bot gentian kaca bapa saudaranya ke tebing sungai.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Supritendan Baharudin Abdullah ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu dan memberitahu setakat ini ia diklasifikasikan sebagai kematian mengejut.

No comments:

Post a Comment