Translate

Friday, August 19, 2016

Rokok seludup lebih RM500,000 dirampas

Oleh MOHD. AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU - Kastam Diraja Malaysia (KDRM) Terengganu berjaya merampas sejumlah 4,114 karton rokok pelbagai jenama yang dipercayai diseludup bernilai lebih setengah juta dalam dua serbuan di Setiu dan Marang baru-baru ini.
Timbalan Pengarah KDRM negeri, Radzi Muhamad berkata, pasukan penguat kuasa agensinya turut berjaya merampas sebuah van yang digunakan untuk mengangkut sebahagian besar rokok yang dirampas tersebut dalam serbuan di Kilometer 44 Kampung Jambu Bongkok, Marang pada pukul 5.30 pagi semalam.
"Pemeriksaan dalam van berkenaan kemudiannya menjumpai 4,020 karton rokok kretek pelbagai jenama dipercayai diseludup bernilai RM566,652,56 termasuk cukai.
"Sebanyak 94 karton rokok pelbagai jenama bernilai RM11,950.02 dipercayai diseludup turut berjaya dirampas dalam serbuan di sebuah rumah kedai di Bukit Amar, Permaisuri, Setiu pada pukul 5 petang, kelmarin," katanya pada sidang akhbar di pejabatnya di sini hari ini.
Radzi berkata, seorang lelaki berusia 47 tahun yang juga pemilik rumah kedai ditahan reman selama sembilan hari sehingga 25 Ogos ini untuk membantu siasatan. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment