Translate

Tuesday, August 9, 2016

Guru Bahasa Inggeris ditahan bantu siasatan kes cabul tiga murid perempuan

KUALA TERENGGGANU – Seorang guru Bahasa Ingge­ris sebuah sekolah rendah di Jertih dekat Besut ditahan polis bagi membantu siasatan kes cabul tiga murid perempuan tahun lima pada Isnin lalu.

Ketua Polis Daerah Besut, Superintendan Mohd. Zamri Mohd. Rawi berkata, lelaki berusia 50 tahun itu ditahan di kawasan sekolah terbabit pada pukul 5 petang, Selasa lalu.

Beliau berkata, ketiga-tiga kanak-kanak perempuan yang masing-masing berusia sembilan tahun itu mendakwa telah dicabul guru lelaki terbabit di dalam makmal komputer sekolah berkenaan.

“Kesemua ibu bapa mangsa telah mengadakan perjumpa­an dengan guru besar sekolah terbabit kelmarin (Selasa lalu) selepas menerima aduan daripada anak-anak masing-masing.

“Mereka kemudiannya sepakat membuat laporan polis yang membawa kepada penahanan guru lelaki itu bagi membantu siasatan,” katanya kepada Kosmo! di sini semalam.

Mohd. Zamri berkata, kese­mua murid itu dihantar ke Hospital Universiti Sains Malaysia, Kubang Kerian, Kelantan untuk pemeriksaan dan mendapatkan rawatan.

Suspek ditahan reman bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan kerana mencabul.

No comments:

Post a Comment