Translate

Sunday, August 7, 2016

Bekas pemain T-Team dipenjara sehari, denda RM7,000 beri keterangan palsu

KUALA TERENGGANU - Bekas pemain bola sepak pasukan T-Team, Muhammad Shafiquddin Ibrahim, 25, dihukum penjara sehari dan denda RM7,000 oleh Mahkamah Sesyen di sini hari ini atas kesalahan memberi keterangan palsu berhubung kes mengatur perlawanan antara T-Team, Terengganu, Pahang dan Selangor pada dua tahun lalu.
Hakim Mohamad Haldar Abdul Aziz memutuskan demikian selepas tertuduh menukar pengakuan kepada bersalah pada hari pertama perbicaraan kes tersebut.
Berdasarkan kertas pertuduhan, Muhamamd Shafiquddin bersama tiga tertuduh lain, Mohd. Hafiz Mohd. Noor, 26; Mohd. Nazmeer Hisham Mohammad, 25 dan Mohd. Hanifzam Muda, 26, yang juga bekas pemain T-Team didakwa memberi keterangan palsu sewaktu prosiding di Mahkamah Sesyen 3 di sini antara pukul 11.30 pagi hingga 3 petang, 6 Mei 2014.
Tertuduh didakwa memberi keterangan palsu itu ketika menjadi saksi perbicaraan kes menngatur perlawanan melibatkan bekas jurulatih pasukannya, Sufian Ngah dan K. Rajendran yang merupakan ahli perniagaan.
Muhammad Shafiquddin didakwa mengikut Seksyen 27(2) Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia 2009 yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga 10 tahun atau denda maksimum RM100,000 atau kedua-duanya.
Kosmo! 22 April lalu melaporkan empat bask pemain bola sepak pasukan T-Team termasuk Muhammad Shafiquddin mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di sini atas pertuduhan memberi keterangan palsu berhubung kes mengatur perlawanan antara T-Team, Terengganu, Pahang dan Selangor pada tahun 2014. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment