Translate

Sunday, April 22, 2018

Tampil 19 calon wakil rakyat baharu

KUALA NERUS - Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Razif Abd. Rahman mula mendedahkan sebahagian calon yang bakal ditampilkan Barisan Nasional (BN) negeri untuk Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14).

Beliau yang juga  Pengerusi BN negeri berkata, pakar motivasi terkenal, Dr. Tengku Asmadi Tengku Mohamad turut bertanding pada PRU-14 kali ini.

Katanya, Pegawai Pembangunan Kuala Nerus, Datuk Mohd. Basir Ismail; Penyelas Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Tunggal, Tuan Arif Sahibu Fadillah Tuan Ahmad dan Penyelaras DUN Teluk Pasu, Che Mansor Salleh juga merupakan calon baharu PRU-14.

Tambahnya, Ketua Wanita UMNO Bahagian Marang turut disenaraikan sebagai calon wanita BN pada PRU-14.

"Sebagai Ketua Bahagian Kuala Nerus dan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, saya umumkan kelima-lima calon ini sudah sah akan bertanding bagi DUN dan Parlimen Kuala Nerus.

"Namun, tempat mereka akan bertanding saya tidak mahu beritahu. Kita tunggu pengumuman rasmi sama ada pada hari Ahad (esok) atau Isnin (lusa), katanya.

Beliau berkata demikian sewaktu merasmikan program Jelajah Cakna Ibu Tunggal bersama Badan Amal dan Kebajikan Isteri Wakil-Wakil Rakyat Terengganu (Serikandi) Terengganu di Stadium Tertutup Gong Badak di sini semalam.

Ahmad Razif yang juga penyandang Ahli Dewan Udangan Negeri Seberang Takir dalam Parlimen Kuala Nerus memberitahu BN Terengganu bakal menampilkan sekurang-kurangnya 19 muka baharu daripada 40 calon yang bertanding pada pilihan raya kali ini.

"Ada di antara penyandang kerusi pada PRU lalu bakal digugurkan, InsyaAllah sehari dua lagi saya akan buat pengumuman penuh. Saya mengaku sebahagian daripada mereka (calon BN) sudah mengetahuinya," katanya.

No comments:

Post a Comment