Translate

Wednesday, April 18, 2018

Juruteknik disyaki cabul 12 murid perempuan diberkas

MOHD. AZLI ADLAN

MARANG - Tangisan seorang kanak-kanak perempuan berusia lapan tahun yang disedari seorang guru di hadapan tandas sebuah sekolah rendah di daerah ini pada akhir bulan lalu membongkar perbuatan pedofilio disyaki didalangi seorang juruteknik sejak lebih setahun lalu.

Lelaki berusia 20 tahun tersebut disyaki terlibat dalam sekurang-kurangnya 14 kes cabul melibatkan 12 kanak-kanak perempuan yang kebanyakan dilakukan di dalam kawasan sekolah rendah di daerah ini dan Kuala Terengganu sebelum berjaya diberkas polis pada 27 Mac lalu.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Terengganu, Asisten Komisioner Fazlisyam Abdul Majid berkata, kebanyakan mangsa merupakan murid perempuan berusia dalam lingkungan lapan hingga 12 tahun yang sedang menunggu ibu bapa mengambil mereka sama ada di dalam kawasan atau di luar pagar sekolah selepas waktu persekolahan.

Beliau berkata, modus operandi lelaki tersebut ialah memasuki kawasan sekolah antara pukul 1 tengah hari hingga 2 petang untuk mencari mangsa berpotensi sebelum memujuk murid perempuan tersebut memasuki kelas atau tandas untuk melakukan perbuatan cabul.

"Dia juga telah merakam video setiap perbuatan cabul tersebut di dalam telefon pintar miliknya untuk koleksi peribadi. Selain kawasan sekolah, suspek juga dipercayai melakukan perbuatan pedofilio terbabit di kawasan semak dan perumahan.


"Perbuatan jijiknya terbongkar apabila tangisan mangsa terakhir berusia lapan tahun selepas dicabul di dalam sebuah tandas sekolah pada 27 Mac lalu disedari seorang guru yang kemudian membawa kanak-kanak itu membuat aduan di Balai Polis Marang di sini," katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Daerah Marang hari ini. - K! ONLINE 

No comments:

Post a Comment