Translate

Sunday, April 29, 2018

BN Terengganu cadang perkenal konsep perniagaan mobil guna trak

MOHD. AZLI ADLAN

KUALA NERUS - Barisan Nasional (BN) Terengganu bercadang untuk memperkenalkan konsep perniagaan menggunakan trak bagi nilai tambah membantu usahawan muda tempatan sekiranya terus diberi mandat pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14).

Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Razif Abd. Rahman berkata, menerusi konsep perniagaan menggunakan trak terbabit, usahawan muda terlibat boleh menjalankan bisnes masing-masing secara mobil tanpa memerlukan premis tetap.

Beliau yang juga Pengerusi BN Terengganu berkata, usahawan muda seperti pengusaha butik dan salon boleh berniaga menggunakan trak berkenaan secara bergerak terutama di program-program anjuran kerajaan mahu pun swasta di sekitar negeri ini.

"Saya percaya ia lebih menjimatkan kerana tanpa perlu menyewa premis selain memudahkan usahawan muda terbabit menemui pelanggan sasaran masing-masing di lokasi-lokasi strategik.

"Saya akan minta YPUT (Yayasan Pembangunan Usahawan Terengganu) untuk membuat kajian mendalam dan sekiranya idea ini relevan dan signifikan, kita akan mengeluarkan bajet sekiranya BN terus diberi mandat," katanya.

Beliau berkata demikian selepas merasmikan majlis penyerahan Mobileprenueur@KKLW yang turut dihadiri Timbalan Ketua Setiausaha Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah (Dasar), Norison Ramli di Dataran Permata, Seberang Takir di sini hari ini.


Dalam majlis itu, seramai 43 usahawan muda menerima bantuan motosikal berserta kotak peralatan yang setiap satu bernilai kira-kira RM10,000 untuk menjalankan perniagaan masing-masing secara mobil. - K! ONLINE 

No comments:

Post a Comment