Translate

Sunday, April 29, 2018

Calon-calon BN, Pas dan gabungan pembangkang termasuk Abdul Hadi tiba di pusat penamaan calon Marang

MOHD. AZLI ADLAN dan KAMARIAH KHALIDI

MARANG - Presidan Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang tiba di pusat penamaan calon di Pejabat Tanah dan Daerah Marang di sini pada pukul 9.05 pagi tadi.

Beliau yang juga penyandang kerusi Parlimen Marang bersama empat calon Pas lain iaitu Ariffin Deraman bagi kerusi DUN Alor Limbat, Mohd. Nor Hamzah (Bukit Payong), Prof. Dr. Ahmad Samsuri Mokhtar (Rhu Rendang) dan Sulaiman Sulong (Pengkalan Berangan).

Terdahulu, calon-calon BN iaitu Mohamad Nor Endot (Parlimen Marang), Datuk Saiful Bahri Baharuddin (Alor Limbat), Toh Puan Zaitun Mat Amin (Bukit Payung), Datuk Nik Dir Nik Wan Ku (Rhu Redang) dan A. Latiff Awang (Pengkalan Berangan) tiba di pusat penamaan calon berkenaan pada pukul 8.55 pagi.

Mereka kelihatan bersemangat menerima sorakan sokongan daripada lebih 10,000 penyokong tegar BN di daerah berkenaan.

Sorakan mereka kemudiannya disambut oleh kira-kira 10,000 penyokong Pas yang dipisahkan kira-kira 500 meter antara satu sama lain di perkarangan Pejabat Tanah dan Daerah Marang di sini.

Sementara itu calon-calon gabungan pembangkang yang menggunakan logo Parti Keadilan Rakyat pula tiba lebih awal pada pukul 8.30 pagi.


Dr. Zarawi Sulong yang bertanding di Parlimen Marang dan DUN Rhu Rendang, Sabri Ali @ Mamat (Alor Limbat), Mohd. Dalizan Abd. Aziz (Bukit Payung) dan Aidi Ahmad (Pengkalan Berangan) diiringi kira-kira 28 orang penyokong. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment