Translate

Monday, April 23, 2018

Abdul Hadi lepas DUN Rhu Rendang, tumpu tadbir parti

MARANG – Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang memberitahu, beliau melepaskan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Rhu Rendang yang disandangnya selama 36 tahun pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) untuk memberi lebih tumpuan terhadap parti di peringkat nasional.
Pas mempertaruhkan Setiausaha Politik Abdul Hadi, Prof. Dr. Ahmad Samsuri Mokhtar untuk mempertahankan kerusi DUN berkenaan yang dikuasai parti itu sejak tahun 1982.

Bagaimanapun Abdul Hadi  akan bertanding di Parlimen Marang.

Menurut Abdul Hadi, walaupun tidak lagi bertanding di DUN Rhu Rendang, beliau mahu rakyat Terengganu menzahirkan pilihan yang bijak pada PRU-14.

“Saya sudah menjadi wakil rakyat sejak tahun 1982 dan sekarang hendak tumpu kepada pentadbiran di peringkat pusat selain terlibat dengan badan-badan bukan kerajaan di peringkat antarabangsa.
“Jadi saya menyeru supaya rakyat memilih calon dengan melihat kepada parti, dasar serta konsep dan bukan individu semata-mata,” katanya kepada pembe­rita selepas majlis pengumuman calon Pas Terengganu PRU-14 di Dewan Tok Guru, Rusila di sini kelmarin.

Pada majlis itu, Pas Terengganu mengumumkan 19 calon muka baharu yang akan bertanding di 32 kerusi DUN dan lapan Parlimen Terengganu pada PRU-14.

Kira-kira 60 peratus daripada keseluruhan 40 calon di negeri ini memiliki latar belakang pengajian Islam, 22 peratus daripada bidang profesional manakala selebihnya merupakan usahawan berjaya.

Mengulas lanjut, Abdul Hadi berkata, walaupun Ahmad Samsuri berasal dari Besut, beliau tetap yakin dengan tahap sokongan pengundi.

No comments:

Post a Comment