Translate

Friday, April 27, 2018

Pakatan pembangkang tampil tiga bekas pemimpin UMNO, Raja Bahrin bertanding Parlimen dan DUN

MOHD. AZLI ADLAN dan KAMARIAH KHALIDI

KUALA TERENGGANU - Pakatan pembangkang Terengganu mengumumkan 32 calon di Dewan Undangan Negeri (DUN) dan lapan Parlimen pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14).

Parti Amanah Nasional (PAN) dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) masing-masing menampilkan 11 calon manakala Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) pula 10 calon di DUN Terengganu.

Tiga calon masing-masing daripada PPBM dan dua lagi calon dari PKR pula bertanding di Parlimen.

Pengerusi pakatan pembangkang Terengganu, Datuk Raja Kamarul Bahrin Shah Raja Ahmad bakal bertanding dua kerusi iaitu Parlimen Kuala Terengganu dan DUN Batu Burok.

Dalam perkembangan sama, pakatan pembangkang turut mencalonkan tiga bekas pemimpin UMNO iaitu bekas Ahli Parlimen Hulu Terengganu, Mohd. Nor Othman di DUN Kuala Berang, bekas calon BN di DUN Rhu Rendang pada PRU-12, Datuk Razali Idris di Parlimen Hulu Terengganu dan Dr. Zarawi Sulong yang merupakan bekas Ahli Jawatankuasa Pemuda UMNO Bahagian Marang di Parlimen Marang dan DUN Rhu Rendang.

Mohd. Nor kini mewakili PKR, Razali (PPBM) dan Zarawi (PAN).


Pakatan pembangkang turut menampilkan dua wanita dari PKR iaitu Fatimah Lailati Omar di DUN Bukit Tunggal dan Syarifah Norhayati Syed Omar di DUN Telemong. - K! ONLIN

No comments:

Post a Comment