Translate

Tuesday, March 14, 2017

Nelayan meninggal dunia sewaktu menangkap ikan

DUNGUN - Mayat seorang nelayan yang meninggal dunia sewaktu sedang menangkap ikan semalam perlu mengharungi perjalanan lebih 16 jam sebelum tiba di Jeti Lembaga Kemajuan Ikan Malaysia (LKIM) Kuala Dungun di sini hari ini.
Mohd. Shukri Zawiwi, 43, yang menghembuskan nafas terakhir di dalam bot nelayannya yang ketika itu berada pada kedudukan 86 batu nautika dari perairan Kuala Dungun di sini selamat tiba di jeti nelayan tersebut pada pukul 10 pagi.
Tekong bot nelayan terbabit, Mohd. Shukri Sidek berkata, Mohd. Shukri yang berasal dari Kampung Kuala Abang di sini meninggal dunia pada pukul 4.30 petang semalam.
"Sewaktu itu, saya sedang mengemudi bot nelayan bersama lima awak-awak tempatan yang berusia dalam lingkungan 21 hingga 55 tahun termasuk Allahyarham.
"Pada mulanya, dia mengadu tidak sihat pada waktu pagi dan saya telah mengarahkannya agar berehat. Kami kemudiannya mendapati dia semakin nazak sewaktu mengejutkannya untuk makan pada pukul 4.15 petang," katanya ketika ditemui Kosmo! di jeti LKIM Kuala Dungun di sini hari ini. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment