Translate

Friday, October 27, 2017

Polis Terengganu berjaya menumpaskan sindiket pelacuran guna aplikasi WeChat

Oleh MOHD. AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU - Cubaan sebuah sindiket pelacuran bertapak di negeri ini gagal apabila empat suspek termasuk tiga lelaki dipercayai 'bapa ayam' diberkas berhampiran sebuah hotel di bandar raya ini pada minggu lalu.

Seorang remaja perempuan warga Vietnam berusia 18 tahun yang mendakwa diperdagangkan untuk menjadi pelacur oleh sindiket berkenaan turut ditahan dalam serbuan pada pukul 12.30 tengah malam, 20 Oktober lalu.
Ketua Jabatan Siasatan Jenayah, Asisten Komisioner Fazlisyam Abdul Majid berkata, sebelum serbuan dijalankan, pihaknya telah menerima maklumat kegiatan sebuah sindiket pelancuran yang bergerak secara mobil dan menggunakan aplikasi WeChat untuk mencari pelanggan.
"Serbuan berjaya menahan tiga lelaki tempatan berusia dalam lingkungan 19 hingga 38 tahun yang dipercayai terlibat dalam kegiatan pelacuran tersebut selain seorang remaja perempuan Vietnam yang didakwa menjadi mangsa pemerdagangan manusia tersebut.
"Sejumlah kondom, wang tunai berjumlah RM380 dan sebuah van yang dipercayai digunakan untuk melakukan kegiatan tidak bermoral itu turut dirampas dalam serbuan berkenaan," katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Kontijen Terengganu di sini hari ini. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment