Translate

Saturday, February 25, 2023

Perarakan replika senjata: Polis rakam 12 keterangan

 

Oleh MOHD AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU – Polis Terengganu telah merakam 12 keterangan individu berhubung siasatan kes perarakan membawa replika senjata oleh Pemuda Pas Terengganu di Setiu pada Jumaat lalu.

Ketua Polis Terengganu, Datuk Rohaimi Md. Isa berkata, keterangan itu termasuk daripada penganjur dan ahli jawatan kuasa program berkenaan.

Beliau berkata, beberapa individu lain termasuk peserta perarakan tersebut akan dipanggil bagi turut memberi keterangan pada masa terdekat bagi melengkapkan siasatan.

“Setakat ini, kita juga telah menerima tiga laporan polis berhubung perarakan berkenaan.

“Ia termasuk daripada Pengerusi Pakatan Harapan (PH) Terengganu, Raja Datuk Kamarul Bahrin Raja Ahmad Shah pada hari ini,” katanya di sini hari ini.

Kosmo! Online semalam melaporkan Rohaimi berkata, siasatan awal telah dilakukan bagi mengenal pasti kesalahan yang dilakukan sepanjang program anjuran Pemuda Pas negeri berkenaan.

Terdahulu, gambar perarakan tersebut tular di media sosial sehinggu mencetuskan kebimbangan dan tidak puas hati dalam kalangan masyarakat kerana memiliki dan membawa senjata tajam walaupun palsu merupakan kesalahan jenayah. – KOSMO! ONLINE

No comments:

Post a Comment