Translate

Sunday, November 22, 2020

Suspek bunuh Siti Surya menangis

Oleh MOHD. AZLI ADLAN

MARANG - Seoranm pelajar tingkatan enam ditahan reman selama seminggu bermula semalam bagi membantu siastan kes pembunuhan Siti Nur Surya Ismail, 19, pada Ahad lalu.

Perintah reman ke atas remaja perempuan itu dibenarkan Majistret Engku Nurul Ain Engku Muda di Mahkamah Majistret di sini semalam.

Permohonan reman ke atas suspek berusia 19 tahun itu dibuat bagi membiolehkan polis menjalankan siasatan terperinci di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

Suspek yang memakai baju lokap berwarna ungu kelihatan ketakutan dan mengalirkan air mata semasa dibawa anggota polis ke kamar mahkamah.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Hulu Terengganu, Deputi Superintendan Mohd. Adli Mat Daud memberitahu, suspek tidak berada di bawah pengaruh dadah semasa melakukan jenayah tersebut.

"Ujian urin ke atas remaja itu didapati negatif dadah. Suspek juga tidak mempunyai rekod jenayah. Setakat ini motif kejadian dipercayai akibat perselisihan faham.

"Berdasarkan bukti-bukti yang diperoleh, jenauah dilakukan oleh seorang individu sahaja," katanya ketika dihubungi Kosmo! semalam.

Kosmo! sebelum ini melaporkan mayat Siti Nur Surya ditemui mati dalam keadaan berlumuran dadah oleh adik bongsunya di runag tamu ruamh mereka sebaik pulang dari sekolah pada Ahad lalu.

Mangsa dijumpai dalam keadaan ngeri dengan kesan tetakan di muka, leher dan dada selain pergelangan tangan kirinya terputus akibat dikelar.

Lebih menyedihkan perbuatan kejam itu disaksikan ibu Siti Nur Surya yang terlantar sakit akibat kanser otak.

Polis bagaimanapun berjaya menyelesaikan kes itu dalam masa 17 jam selepas menahan kawan baik mangsa yang mengaku melakukan perbuatan itu kerana berang diperli.

Tangkapan dibuat pada pukul 7.30 pagi selepas suspek tampil memberi keterangan di Balai Polis Telemong di sini.

No comments:

Post a Comment