Translate

Friday, November 20, 2020

Terengganu mohon tamatkan PKPB lebih awal

 

Oleh MOHD AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU – Kerajaan negeri Terengganu secara rasmi memohon pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) di negeri itu yang sepatutnya berakhir 6 Disember depan agar ditamatkan lebih awal.

Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Samsuri Mokhtar berkata, permohonan itu telah dibuat pada mesyuarat Majlis Keselamatan Negara (MKN) secara online yang berlangsung hari ini.

“Saya telah mengemukakan alasan permohonan tersebut kepada Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin pada mesyuarat itu.

“Selain itu, saya juga telah membentangkan situasi semasa wabak Covid-19 di Terengganu,” katanya menerusi satu kenyataan di sini hari ini.

Ahmad Samsuri berkata, Muhyiddin berjanji untuk memajukan permohonan tersebut bagi pertimbangan dalam mesyuarat MKN peringkat Persekutuan di Putrajaya pada masa terdekat.

Tambah beliau, sebelum ini kerajaan negeri Terengganu telah mengemukakan data kawalan Covid-19 di negeri Pantai Timur tersebut kepada Muhyiddin pada Ahad lalu.

“Pelaksanaan PKPB memberi kesan besar kepada rakyat termasuk penduduk Terengganu.

“Sehubungan itu, sebaik PKPB dikuatkuasakan di kebanyakan negeri termasuk Terengganu pada 9 November lalu, pelbagai agensi di negeri ini telah bekerja keras untuk mengawal penularan Covid-19,” katanya. -K! ONLINE

 

No comments:

Post a Comment