Translate

Sunday, November 15, 2020

Dua buruh binaan Myanmar ditahan perkosa gadis OKU

 HULU TERENGGANU - Dua buruh binaan warga Myanmar ditahan polis kerana disyaki memperkosa seorang gadis orang kelainan upaya (OKU) pekak dan bisu di Ajil di sini pada Khamis lalu.

Kedua-dua suspek masing-masing berusia 20-an dan 30-an diberkas selepas mangsa membuat aduan berhubung kes tersebut di Balai Polis Ajil di sini pada pukul 7.30 malam.

Ketua Polis Daerah Hulu Terengganu, Superintendan Mohd. Adli Mat Daud berkata, gadis berusia 23 tahun itu disyaki dirogol dua suspek berkenaan di dalam sebuah tapak pembinaan yang terletak kira-kira 50 meter dari rumahnya.

"Sewaktu kejadian, mangsa mendakwa sedang berada di pintu dapur rumahnya sebelum diperdaya dua suspek itu untuk mengikut mereka.

"Gadis itu kemudiannya telah diheret masuk ke dalam tapak pembinaan berkenaan sebelum dirogol," katanya kepada Kosmo! di sini semalam.

Mohd. Adli berkata, mangsa kemudian pulang semula ke rumah dalam keadaan menangis teresak-esak yang telah menimbul tanda tanya dalam kalangan ahli keluarganya yang lain.

Beliau berkata, sebaik mengetahui mangsa telah diperkosa, keluarga telah membawa gadis OKU tersebut ke Balai Polis Ajil.

"Bertindak atas maklumat, kedua-dua suspek telah diburu sebelum dapat diberkas di sekitar daerah ini pada beberapa jam kemudian. 

"Mereka telah ditahan reman selama tujuh hari sehingga Khamis ini untuk membantu siasatan mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan," kata beliau.

No comments:

Post a Comment