Translate

Thursday, November 19, 2020

Maidam salur bantuan kecemasan kepada asnaf

Oleh MOHD. AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU – Majlis Agama Islam Dan Adat Melayu Terengganu (Maidam) mengambil inisiatif menyalurkan bantuan kecemasan kepada 638 keluarga asnaf di negeri ini yang terjejas berikutan penularan Covid-19.

Ketua Pegawai Eksekutif Maidam, M. Rozi Bidin berkata, setiap keluarga terbabit menerima bantuan wang tunai RM300 yang dibayar secara sekali pembayaran.

“Kita sedar golongan asnaf tersebut amat terkesan dengan penularan pandemik Covid-19 dan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) pada masa ini.

“Bantuan kecemasan menggunakan peruntukan sumber am itu tidak perlu dimohon tetapi diserahkan secara terus kepada penerima bantuan Maidam termasuk bantuan persekolahan sedia ada,” katanya selepas menyantuni pengayuh beca di Pasar Kedai Payang di sini hari ini.

Seramai 13 orang pengayuh beca yang aktif tersebut masing-masing menerima bantuan wang tunai sebanyak RM200 dan barangan keperluan.

M. Rozi berkata, Maidam turut menyalurkan 20,000 tong gas petronas cecair (LPG) berkapasiti 14 kilogram percuma kepada keluarga asnaf berkelayakan di negeri ini.

Beliau berkata, tong gas memasak itu akan dihantar sendiri oleh kakitangan Maidam ke setiap rumah asnaf terbabit secara berperingkat. – K! ONLINE

No comments:

Post a Comment