Translate

Monday, July 23, 2018

Rumah terbakar, sekeluarga rugi RM200,000

DUNGUN - Sebuah keluarga kerugian hampir RM200,000 setelah rumah mereka musnah dalam kebakaran di Kampung Wa dekat sini semalam.

Kebakaran pada pukul 3 petang itu turut memusnahkan pelbagai barangan berharga milik keluarga Abdul Wahab Idris,59, seperti barangan kemas dianggarkan bernilai RM100,000, wang tunai (RM20,000) dan empat buah motosikal.

Isteri Abdul Wahab, Rohana Khalid, 54, berkata, dua tempayan penuh duit syiling yang disimpan bertahun-tahun turut hangus dalam kebakaran terbabit.

"Sewaktu kejadian, saya baru selesai menunaikan solat Zuhur manakala anak saya (Rohaida, 35) dan dua cucu berusia empat dan enam tahun sedang menonton televisyen di ruang tamu.

"Saya dan anak (Rohaida) segera membawa dua cucu saya menyelamatkan diri keluar dari rumah yang sedang marak terbakar menerusi pintu dapur," katanya ketika ditemui Kosmo! di sini hari ini.

Rohana berkata, sewaktu kejadian, suaminya, Abdul Wahab yang merupakan seorang buruh sedang bekerja di sebuah kilang tidak jauh dari rumah mereka. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment