Translate

Wednesday, July 18, 2018

Pengambilan kakitangan Hospital Pengajar UniSZA bermula pertengahan tahun depan

MOHD. AZLI ADLAN

KUALA NERUS - Hospital Pengajar Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA) di sini yang sedang giat dalam pembinaan bakal memulakan pengambilan pertama kakitangan pada pertengahan tahun hadapan. 

Naib Canselor UniSZA, Prof. Datuk Dr. Ahmad Zubaidi A. Latif berkata, pengambilan perintis kakitangan hospital itu melibatkan 70 orang meliputi pelbagai perjawatan termasuk staf sokongan seperti doktor perubatan, doktor siswazah, jururawat, paramedik, pengawal keselamatan dan jurulandskap.

"Jabatan Perkhidmatan Awam telah memberi arahan agar memulakan pengambilan kakitangan bagi Hospital Pengajar UniSZA yang dijangka diisi sebahagian besarnya oleh penduduk setempat pada Julai 2019.

"Pembinaan Hospital Pengajar UniSZA yang bermula pada 21 Mac 2016 kini telah siap 25 peratus. Walaupun setakat ini, kemajuannya lewat dua hari tetapi kita yakin ia dapat disiapkan sepenuhnya mengikut jadual asal iaitu pertengahan tahun 2020," katanya selepas menyampaikan Anugerah Kecemerlangan Staf UniSZA di sini hari ini.


Turut hadir Pro Canselor UniSZA, Tan Sri Mohd. Yusof Noor. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment