Translate

Monday, July 30, 2018

Penganggur rogol dan liwat anak tiri dipenjara 27 tahun, 15 sebatan

KEMAMAN - Perbuatan durjana seorang lelaki mengkhianati amanah dengan merogol dan meliwat anak perempuan tirinya yang berusia lapan tahun dalam dua insiden berasingan baru-baru ini berbalas apabila dia dijatuhi hukuman penjara 27 tahun dan 15 sebatan oleh Mahkamah Sesyen di sini hari ini.

Hakim Badrul Munir Mohd. Hamdy menjatuhkan hukuman demikian selepas tertuduh yang merupakan seorang penganggur berusia 54 tahun mengaku bersalah setelah kertas pertuduhan dibacakan.

Berdasarkan pertuduhan, lelaki terbabit didakwa melakukan perbuatan merogol mangsa yang merupakan murid tahun dua di sebuah sekolah di daerah ini antara 1 hingga 22 Jun lalu manakala bagi perbuatan liwat pula, ia didakwa berlaku di rumah mereka di daerah ini pada 13 Julai lalu.

Bapa tiri mangsa didakwa mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol dan Seksyen 377C akta sama kerana melakukan persetubuhan bertentangan dengan aturan tabii tanpa kerelaan.

Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Marsilawati Mohamad Shah manakala tertuduh tidak diwakili peguam bela. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment