Translate

Thursday, July 19, 2018

MATTA bantu promosi pakej baharu pelancongan Terengganu

MOHD. AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU - Persatuan Ejen-Ejen Pelancongan dan Pengembaraan Malaysia (MATTA) akan membantu kerajaan negeri Terengganu menyediakan pakej baharu bagi mempromosi produk pelancongan negeri itu selain pulau.

Presiden MATTA, Datuk Tan Kok Liang berkata, walaupun Terengganu mempunyai banyak tarikan pelancongan, sebahagian besar daripada 4.79 juta pelancong terutama dalam kalangan warga asing yang melawat negeri itu setiap tahun tertumpu kepada pulau-pulau peranginan.

"Rangkaian pulau-pulau peranginan di Terengganu seperti Pulau Perhentian, Redang, Kapas dan Lang Tengah sememangnya sudah lama terkenal dalam kalangan pelancong namun perlu ditutup operasi dari bulan November hingga Februari setiap tahun ekoran musim tengkujuh.

"Sehubungan itu, kita perlu pakej unik untuk menarik pelancong melawat daratan Terengganu pula yang tidak kurang menariknya terutama pada empat bulan berkenaan," katanya selepas menghadiri majlis perasmian pejabat baharu MATTA Terengganu di Dataran Panji di sini hari ini.

Pejabat operasi bersaiz lebih kurang 2,000 meter persegi dan anatara terbesar di negara tersebut dirasmikan Pengerusi Jawatankuasa Pelancongan, Kebudayaan dan Teknologi Maklumat Terengganu, Ariffin Deraman. - K! ONLINE


habis

No comments:

Post a Comment