Translate

Friday, July 20, 2018

PKR Terengganu cadang Anwar dipilih Presiden PKR tanpa bertanding

MOHD. AZLI ADLAN

KUALA TERENGGANU - Parti Keadilan Rakyat (PKR) Terengganu mencadangkan agar jawatan Presiden tidak dipertandingkan pada pemilihan parti itu tidak lama lagi bagi memberi laluan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim

Pengerusi PKR negeri, Azan Ismail berkata, Anwar perlu diberi penghormatan untuk mengisi jawatan presiden tanpa bertanding berikutan statusnya sebagai calon Perdana Menteri menanti.

"Pakatan Harapan sebelum ini secara konsensus telah bersetuju Datuk Seri Anwar sebagai calon Perdana Menteri yang akan menggantikan Perdana Menteri sekarang, Tun Dr. Mahathir Mohamad dalam tempoh tertentu.

"Oleh itu, wajar beliau (Anwar) diberi penghormatan untuk berada di barisan kepimpinan parti (PKR) sebagai Presiden," katanya selepas mempengerusi Mesyuarat Majlis Keadilan Negeri Terengganu di sini hari ini.

Azan berkata, syor agar jawatan Presiden PKR tidak dipertandingkan tersebut tidak bermakna parti tersebut telah membelakangkan prinsip demoraksi yang dilaung-laungkan selama ini.

Ujar beliau, konsensus iaitu kesepakatan secara bersama dalam sesuatu isu seperti pemilihan Presiden ini juga merupakan ciri-ciri demoraksi aras tinggi.


Dalam pada itu, PKR Terengganu sebulat suara juga mencadangkan Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail yang juga Presiden PKR pada masa ini dipilih untuk mengisi jawatan ketua umum parti yang bakal dikosongkan Anwar. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment