Translate

Wednesday, July 25, 2018

Kelantan tersingkir ke Liga Premier

MOHD. AZLI ADLAN dan KAMARIAH KHALIDI

KUALA TERENGGANU - Kelantan sah tersingkir ke Liga Premier musim depan selepas tumbang 0-2 di tangan Terengganu Football Club I (TFC I) pada aksi Liga Super di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu sebentar tadi.

Biar pun masih berbaki satu perlawanan, skuad The Red Warriors yang sekadar mampu mengutip 15 mata sepanjang musim ini tidak mampu lagi mengejar Selangor di tangga ke-10 sekali gus memusnahkan misi keluar dari zon penyingkiran.

Kali terakhir Kelantan yang pernah menjuarai Liga Super pada musim 2011 dan 2012 beraksi di Liga Premier ialah pada 10 tahun lalu.

Turut mengiringi skuad bimbingan Yusri Che Lah mengucapkan selamat tinggal kepada Liga Super ialah Negeri Sembilan yang turut berkongsi 15 mata.

Bagi TFC I pula, kemenangan tipis itu membolehkan skuad Penyu kembali ke tangga keempat liga dan berkongsi 34 mata dengan Pahang di tangga ketiga.

Penyerang sensasi TFC I, Tchetche Kipre meledak gol pertama tuan rumah menerusi rembatan kencangnya pada minit ke-44.

Penjaga gawang Kelantan, Mohd. Shahrizan Ismail tewas buat kali kedua selepas gagal menahan rembatan deras pemain pertahanan tuan rumah, Mohamad Kamal Azizi Mohamad Zabri para minit ke-53.

TFC I berpeluang menambah gol ketiga namun Kipre gagal menyempurnakan tendangan penalti yang meliar melepasi palang gawang Kelantan pada minit ke-84. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment