Translate

Saturday, December 31, 2016

Tiga remaja di bawa arus deras berjaya diselamatkan

HULU TERENGGANU - Tiga remaja lelaki yang dikhuatiri lemas selepas pelampung besar dinaiki mereka terbalik di Sungai Kolam berhampiran Jambatan Kampung Bukit Kolam, Ajil di sini berjaya diselamatkan sepasukan anggota bomba hari ini.
Muazan Mahadi, 20, dan adiknya, Mohd. Muq'as Shah, Mahadi dan seorang rakan mereka, Ariffuddin Che Yem, 22, dijumpai pada pukul 1.20 petang di tebing sungai kira-kira dua kilometer dari lokasi mereka dilaporkan hilang.
Komander Operasi Balai Bomba dan Penyelamat Kuala Berang, Zuraidi Mohd. Yusof berkata, kesemua mangsa yang di bawa arus deras berjaya berpaut pada sebatang pokok yang berada di tebing sungai.
"Mereka kemudiannya menambat pelampung pada batang pokok tersebut sebelum berenang ke kawasan yang tidak ditenggelami banjir sebelum diselamatkan pasukan mencari dan menyelamat tidak lama kemudian," katanya kepada pemberita di sini hari ini.
Terdahulu, ketiga-tiga mangsa yang sedang bermain air banjir dibawa arus deras Sungai Kolam selepas pelampung dinaiki mereka terbalik berhampiran Jambatan Kampung Bukit Kolam, pada pukul 12.15 tengah hari.
Tiga lagi rakan mereka yang turut menaiki pelampung besar itu berjaya menyelamatkan diri dengan berpaut pada palang jambatan. - K! ONLINE

No comments:

Post a Comment