Translate

Tuesday, August 11, 2020

Pembantu kedai makan maut, motosikal rempuh belakang lori rosak

Oleh MOHD AZLI ADLAN

KEMAMAN – Seorang pembantu kedai makan maut selepas motosikal Honda EX5 yang ditunggangnya merempuh belakang sebuah lori treler yang rosak di Kilometer 154, Jalan Kuantan-Kuala Terengganu berhampiran Chukai dekat sini malam tadi.

Dalam kejadian pada pukul 8.33 malam itu, Mohamed Zawi, 56, cedera parah di bahagian kepala dan beberapa anggota badan akibat perlanggaran tersebut sebelum disahkan meninggal dunia sewaktu sedang menerima rawatan di Unit Kecemasan Hospital Kemaman tidak lama kemudian.

Ketua Polis Daerah Kemaman, Superintendan Hanyan Ramlan berkata, sewaktu kejadian, mangsa dikatakan dalam perjalanan ke bandar Chukai dari rumahnya di Taman Fitri Fasa 2 di sini.

“Sewaktu tiba di lokasi kejadian, motosikal Honda EX5 yang ditunggangi mangsa gagal mengelak lalu merempuh belakang sebuah lori treler membawa muatan tanah yang rosak dan diletakkan di bahu jalan,” katanya kepada Kosmo! di sini hari ini.

Hanyan berkata, Mohamed telah dikejarkan ke hospital sebelum disahkan meninggal dunia sewaktu sedang menerima rawatan pada pukul 9.15 malam.

“Mayat mangsa kemudiannya telah dihantar ke unit forensik hospital sama untuk dibedah siasat. Kes di siasat di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya. – K! ONLINE

No comments:

Post a Comment