Translate

Tuesday, April 25, 2017

Terengganu hasrat benam JDT II di Pasir Gudang

Oleh MOHD. AZLI ADLAN

PENGENDALI Terengganu, Irfan Bakti Abu Salim berharap kejayaan mara ke separuh akhir Piala FA Jumaat lalu dapat membakar semangat anak-anak buahnya untuk melakar kemenangan ke atas Johor Darul Ta’zim II (JDT II) di Stadium Majlis Perbandaran Pasir Gudang malam ini.

Beliau berkata, momentum kemenangan perlu dikekalkan bagi mencerahkan peluang mereka memburu slot ke Liga Super pada musim depan.

“Kita perlu terus fokus memburu mata demi mata bagi mengejar pendahulu (Liga Premier), Negeri Sembilan.

“Kini, Terengganu berada di tempat ketiga setelah tewas pada aksi menentang UiTM (Universiti Teknologi Mara) sebelum ini,” katanya kepada Kosmo! semalam.

Dalam perkembangan sama, Irfan Bakti memberitahu, beliau akan melakukan beberapa pertukaran formasi dan taktikal berikutan ketiadaan tiga tonggak utama pada perlawanan menentang JDT II nanti.

Beliau berkata, penjaga gol, Amierul Hakimi Awang dan pemain tengah, Faiz Mohd. Nasir tidak dapat diturunkan kerana kecederaan manakala kapten pasukan, Abdul Latiff Suhaimi pula digantung perlawanan selepas dilayangkan kad merah pada aksi suku akhir kedua Piala FA menentang Sarawak pada Jumaat lalu.

“Walaupun pemain-pemain saya agak keletihan kerana perlu beraksi di Sarawak dan Johor dalam tempoh tiga hari, saya yakin mereka sangat bermotivasi tinggi,” katanya.

Terengganu kini berada di tempat ketiga Liga Premier dan berkongsi 21 mata dengan Perbadanan Kemajuan Negeri Perak (PKNP) yang menghuni tangga kedua selepas 10 perlawanan.

No comments:

Post a Comment