Translate

Wednesday, February 28, 2024

‘Hanya jenazah yang pulang bersama kami'

 

Oleh MOHD. AZLI ADLAN 

KUALA TERENGGANU – “Sepatutnya kami balik berempat, namun takdir menentukan apabila jenazah suami yang saya bawa pulang ke rumah”. 

Nora Elina Abdul Khalit, 44, berkata, mereka sekeluarga sepatutnya pulang ke Kota Damansara kelmarin namun tidak kesampaian apabila suaminya, Zulkarnain Mohamed Zubir, 44, yang juga ahli perniagaan lemas di Pantai Batu Burok di sini pada Ahad lalu.

 Mayat Zulkarnain yang ditarik ombak sewaktu beriadah di pantai peranginan tersebut dijumpai terapung di perairan Pulau Gemia, Marang pada pukul 4 petang, kelmarin. 

Nora Elina berkata, dia tidak menyangka kunjungan pertama bersama suami dan dua anak ke Terengganu berakhir dengan tragedi menyayat hati dengan kehilangan ketua keluarga. 

Menurutnya, mereka mempunyai urusan perniagaan dan mengambil kesempatan membawa dua anak mereka berusia sembilan dan 11 tahun untuk bercuti sejak Jumaat lalu.

 “Kami mempunyai taklimat perniagaan di Kampung Tokku di sini, Sabtu lalu sebelum menyambung cuti ke beberapa lokasi menarik di Terengganu. 

“Sepatutnya kami pulang semalam (kelmarin) namun kepulangan ke Kota Damansara (Petaling Jaya) hari ini (semalam) bersama jenazah suami (Zulkarnain),” katanya di sini semalam. 

Kosmo! kelmarin melaporkan Nora Elina yang sedang bermain pasir bersama dua anaknya menyaksikan suaminya ditarik ombak sewaktu berada di tepi Pantai Batu Burok di sini. 

Mayat Zulkarnain ditemui nelayan pada kedudukan kira-kira 16 kilometer dari lokasi dia dihanyutkan arus laut. 

Nora Elina memberitahu, suaminya amat teruja untuk mengunjungi Terengganu buat kali pertama dan amat mengagumi keindahan pantai negeri ini. 

Namun dia tidak menyangka kunjungan sulung itu berakhir dengan suaminya menemui ajal di pantai peranginan itu. 

“Apa pun saya bersyukur jasad nya (Zulkarnain) berjaya ditemui untuk kami kebumikan. 

“Arwah suami merupakan seorang yang amat mementingkan keluarga dan sentiasa bersama saya sejak kami berkahwin pada tahun 2010,” katanya. 

Jenazah Zukarnain akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Seksyen 9, Kota Damansara.

No comments:

Post a Comment